10 نکته‌ی مهم‌ برای عکاسی نوزاد

اگر تصمیم دارید از نوزاد تازه متولد خود عکس و فیلم تهیه کنید با دانستن این 10 نکته‌ی مهم برای عکاسی نوزاد بهترین نتیجه را گرفته و از فرآیند کاملا راضی خواهید بود.
10 نکت هم برای عکاسی نوزاد
نکات مهم عکاسی نوزاد در منزل و استودیو تخصصی نوزاد

1.بهترین زمان عکاسی نوزاد

اولین و مهمترین نکته برای عکاسی نوزاد زمان انجام آن می‌باشد. بدن نوزادان تا 2 هفته اول نرم و قابل شکل گیری می‌باشد و بعد از آن به مرور بدن نوزاد سفت می‌گردد. بهترین زمان برای عکاسی از نوزاد در دو هفته‌ی اول پس از تولد ، بین 5 تا 12 روزگی می‌باشد زیرا بدن نوزاد کاملا قابل انعطاف و قابل ژست دادن می‌باشد. پس بهتر است زمان را از دست ندهید و برای ثبت این لحظات شیرین از فرزندتان سریع‌تر اقدام نمایید.

 2.بهترین مکان عکاسی نوزاد

محل دکور و فضای عکاسی باید ویژگی‌هایی داشته باشد که به زیباتر شدن عکس و با کیفیت تر شدن نتیجه‌ی آن کمک کند ، همچنین در ادامه به ویژگی‌های بیش‌تری از فضای عکاسی اشاره می‌کنیم:

ایمنی محیط

فضای عکاسی باید از هر جهت برای نوزاد ایمن باشد. نحوه چیدمان سه پایه‌ها ، نورپردازی ، جایگاه قرار گرفتن دوربین‌ها باید به نحوی باشد که خطری محیط را تهدید نکند. برای این منظور بهتر است به استودیوهای اختصاصی نوزادان که به صورت اختصاصی کار کودک و نوزاد انجام می‌دهند مراجعه فرمایید. آتلیه طراحان دارای استودیوهای اختصاصی نوزاد می‌باشد که محیطی کاملا امن برای عکاسی از نوزاد شما فراهم می‌کند و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

بهداشت محیط

محیطی که عکاسی نوزاد در آن انجام می‌شود باید کاملا بهداشتی بوده و از هر نوع آلودگی حفظ شود ، زیرا با قراردادن نوزاد در داخل دکور بدن او با محیط دکور در تماس می‌باشد. بهتر است حتما با کفش تمیز و استریل شده وارد استودیو نوزاد شوید. به منظور راحتی شما مشتریان عزیز در داخل استودیوهای طراحان از روکش پلاستیکی استریل کفش استفاده می‌شود. همچنین وجود تشک مخصوص نوزاد از آیتم‌هایی است که به منظور راحتی و بهداشت نوزاد شما در آتلیه طراحان تهیه شده است.

3.دکور مناسب عکاسی نوزادی

چیدن دکور عکاسی نوزاد بسته به سلیقه‌‌ی شما یا عکاستان متفاوت خواهد بود. دکور باید به گونه‌ای انتخاب شود که کودک و نوزاد در آن جلوه کند. در استدیو طراحان دکورهای نوزادی به چندین مدل مختلف مناسب هرنوع سلیقه‌ای و با جدیدترین متدها چیدمان شده‌اند. معمولا سعی می‌شود از دکورها به نوعی استفاده گردد که معصومیت نوزاد در عکس‌ها نمود پیدا کند. استفاده از اکسسوری‌ها و اسباب بازی های زیاد معمولا موجب شلوغی تصویر و کمرنگ‌تر شدن نقش کودک در عکس‌ها می‌گردد ، با این حال ما مطابق سلیقه‌ی شما دکورها را خواهیم چید. استفاده از گل ، پارچه‌ی گیپور یا دانتل ، گهواره چوبی ، تاج ، حوله ، قنداق ، اکسسوری‌های شخصی نوزاد مانند پستونک ، پوشک ، پیشبند و غیره می‌تواند برای چیدمان دکور نوزاد مناسب باشد. همچنین بهترین و منسب‌ترین رنگ‌ها برای دکور نوزادان استفاده از رنگ‌های نود و روشن می‌باشد. مانند رنگ سفید ، رنگ کرمی ، رنگ نخودی ، رنگ صورتی ملایم ،رنگ آبی ملایم ، رنگ گلبهی و رنگ‌های پاستلی همچون زرد روشن ، بنفش یاسی ، سبز روشن و غیره. عموما دکور نوزادی پسر شامل رنگ‌های غالب آبی و دکور نوزادی دختر شامل رنگ‌های غالب صورتی می‌باشد. در پیج اینستاگرام طراحان به آدرس Pictarahan می‌توانید نمونه دکورهای بیش‌تر را مشاهده فرمائید.

4.توجه به ابزار عکاسی نوزاد

هیچ یک از لوازم عکاسی اعم از دوربین ، فلش ، سه پایه و لوازم جانبی و غیره آسیبی به نوزاد نمی‌رساند. نور فلش نیز با مهارت عکاسان قابل کنترل و تنظیم بوده تا مانع اذیت شدن چشمان نوزاد شود.

5. ویژگی عکاس و فیلم‌بردار نوزاد

تصویربرداری از نوزاد جزو تخصصی ترین شاخه‌های عکاسی است که نیازمند مهارت و تجربه کافی از سمت شخص می‌باشد تا به بهترین شکل انجام گردد. آتلیه طراحان دارای پرسنل متخصص در زمینه‎‌ی عکاسی از نوزاد به صورت حرفه‌ای می‌باشد.

6.قبل از حضور در آتلیه

قبل از شروع عکاسی از نوزاد یک سری نکات وجود دارد که در صورت رعایت نتایج عکس‌های نوزاد شما بهتر و با کیفیت‌تر می‌گردد.

آمادگی و سلامتی نوزاد

قبل از حضور در آتلیه عکاسی حتما از آمادگی و سلامت نوزاد خود مطمئن شوید ، چرا که در غیر این صورت نوزاد با گریه و بروز ناراحتی مانع کار شما می‌شود و همکاری لازم را با شما و عکاس نمی‌کند. مثل زمانی که کودک دچار اسپاسم‌های شکمی بوده و یا وقتی در اثر گوش درد و یا عرق سوز شدن که در بسیاری از نوزادان رایج است احساس ناراحتی می‌کند. پس اطمینان از آمادگی و سلامتی نوزاد در روز عکاسی بسیار مهم است و اولین شرط لازم می‌باشد.

حمام نوزاد

حمام کردن نوزاد یک الی دو ساعت قبل از شروع پروسه‌ی عکاسی کمک زیادی به رفع استرس و در نتیجه آرامش و خواب عمیق نوزاد می‌کند. بهترین موقعیت برای گرفتن عکس‌های نوزادی زمانی است که نوزاد در حالت خواب عمیق باشد ، چراکه می‌توان بهترین ژست‌ها را بدون اذیت شدن برای او در نظر گرفت. بنابراین بهتر است از خوابیدن نوزاد قبل از حضور در آتلیه جلوگیری کنید. همچنین گرفتن دوش آب ولرم نوزاد قبل از عکاسی سبب بشاشیت پوست آن‌ها در عکس‌ها و فیلم‌ها می‌شود.

شیر دهی نوزاد قبل از عکاسی 

بهترین زمان شیردهی به نوزاد دلبندتان بعد از حمام و قبل از رفتن به آتلیه می‌باشد تا فاصله زمانی برای هضم غذای نوزاد ، راحتی و سیری او هنگام عکاسی باشد.

7.وسایل مورد نیاز نوزاد

به علت نامشخص بودن مدت زمان انجام پروسه‌ی عکاسی نوزادان بهتر است همه‌ی جوانب احتیاط را در نظر گرفته تا دچار دردسر نشویم. یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز فرزند شما در زمان عکاسی پوشاک یا همان پوشک نوزاد می‌باشد ، تا در مواقعی که نوزاد نیاز به تعویض آن دارد به راحتی در دسترسمان باشد. از دیگر لوازم ضروری در زمن عکاسی نوزادان می‌توان به پستونک شماره صفر اشاره کرد تا به طور موقت به آرام شدن نوزاد ر داخل دکور کمک کند و دیگر نیازی به خارج شدنوزاد از دکور و تغییر ژست او نباشد. در صورتی که استودیو مورد نظرتان لباس مناسب عکاسی برای نوزادان نداشت بهتر است چند دست لباس مناسب ، اکسسوری کودکان ، اسباب بازی و غیره به همراهتان داشته باشید. استودیو اختصاصی نوزادی طراحان مجهز به لباس‌های نوزادی ، اسباب بازی نوزاد و همچنین دکورهای ویژه نوزادی می‌باشد و خیال شما از این بابت آسوده خواهد بود.

8.وسایل ضروری عکاسی نوزاد

از جمله وسایل ضروری عکاسی نوزاد که لازم است قبل از عکاسی به همراه بیاورید لوازم خاطره‌انگیز و مرتبط به نوزاد اعم از عکس سونوگرافی ، حلقه ازدواجتان ، پستونک ، شیشه شیر ، کفش کوچک ، بیبی چک و غیره می‌باشد.

9.هنگام عکاسی و فیلم‌برداری

پرهیز از استرس

ممکن است در هنگام عکاسی از نوزادتان دچار نگرانی و استرس به دلایل مختلف شوید بهتر است بدانید این نگرانی اگر در زمان انجام کار باشد هم زمان‌بر بوده و هم قابل انتقال به نوزاد شما می‌باشد. پس بهتر است هرگونه موردی را قبل از شروع پروسه با عکاس خود درمیان بگذارید و حل کنید. به عنوان مثال نگرانی شما بابت سرما نخوردن نوزاد در صورت لخت بودن او کاملا به جاست و به شما حق داده می‌شود پس بهتر است قبل از شروع عکاسی دمای محیط را با کمک پرسنل آتلیه تنظیم فرمایید. ما در استودیو طراحان دمای استودیوهای اختصاصی نوزاد را همیشه روی 24 درجه سانتی گراد تنظیم و نگه می‌داریم. همچنین در مورد نتیجه‌ی کار و خروجی بهتر است نگرانی نداشته باشید و به تخصص عکاسان طراحان اعتماد نمایید.

10.عکس‌ یا فیلم‌

پیشنهاد می‌شود حال که تمامی شرایط اعم از دکور ، لباس ، زمان ، هزینه و شرایط نوزاد را فراهم نموده اید فقط به عکس بسنده نفرمایید و این لحظات شیرین را به صورت فیلم نیز ثبت نمایید. ما در استودیو طراحان بابت فیلم‌برداری از پشت صحنه بابت استوری اینستاگرام (به صورت ادیت _ Edit شده ) هزینه ای دریافت نمی‌کنیم و استوری نوزاد شما را به صورت مشترک در صفحه‌ی اینستاگرام خودمان و شما منتشر خواهیم کرد.

سخن آخر

عکاسی از نوزادان کار آسانی نیست و نیازمند تجربه ، مهارت و دانش می‌باشد ، بهتر است برای ثبت بهتر این جزئیات و لحظات تکرار نشدنی حتما به متخصصین عکاسی و این حوزه مراجعه فرمایید. در آخر پیشنهاد می‌شود درصورتی که آوردن نوزاد به آتلیه برایتان کار دشواری است ، می‌توانید از عکاسی نوزاد در منزل با قیمت مناسب بهره مند شوید.  6 دلیل برتری عکاسی نوزاد در منزل نسبت به آتلیه را بخوانید. آتلیه سیار عکاسی طراحان به منظور انجام عکاسی تخصصی نوزاد در منزل یا لوکیشن شما در تمامی مناطق تهران  آماده خدمت رسانی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و تماس با ما اینجا کلیک کنید.  
تگ :
10 نکته مهم برای عکاسی نوزاد,6 دلیل برتری عکاسی نوزاد در منزل نسبت به آتلیه

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به کمک دارید؟

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.